ERICA

Mitt nya liv som sambo och mer därtill :)

år 2014.

Kategori: Allmänt

 
Detta år kommer bli ett toppenår tror jag. 2013 avslutade med ett jobberbjudande som jag inte kunde tacka nej till och idag jobbade jag mitt sista pass på nattis som jag har jobbat på sen i slutet av april. Det var med blandade känslor som jag lämnade tillbaka nycklarna, men jag blickar framåt mot mitt nya jobb.
 
Jag har alltså tackat ja till att vara med och starta upp en tillfällig förskola för barn som ännu inte fått en plats på någon förskola i Norrköpings kommun. Det är inget jobb som jag sökt utan jag blev uppringd och tillfrågad :) Skönt att få bekräftat att man gör ett bra jobb även om det nog kommer bli rätt mycket svett, blod och tårar över att jag kommer kombinera mina heltidsstudier med en heltidstjänst. Dessutom har jag strypt mina studielån helt nu, jädra skönt det också. Tjänsten gäller fram till sista juli sen är det fullt fokus på skolan sista terminen i höst!
 
Mitt nyårslöfte är att jag ska klara denna kombination, jag vet att jag kan. Jag funderar på att belöna mig varje månad med någonting och just nu är jag helt såld på Lars Wallins design åt Fyrklövern. Kanske ett föremål ur samlingen varje månad om jag sköter mig bra? ;) Annars fyller jag ju 25 iår, dock är det alldeles för långt dit.
 
 
 
Dessutom väntar semester nästa hela februari också, då familjen med respektive åker till USA. Som tur är så var det inga större problem med jobbet att jag skulle vara borta och jag har dessutom blivit lovad att jag ska kunna ta ledigt för studier när jag behöver. Det känns så himla rätt! Tur att jag får koppla av en månad. Det har varit mycket jobb på senaste och jag kommer vara så värd det. Jag ser fram emot detta år och alla utmaningar som det har att erbjuda mig.
 
Bring it on !
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: