ERICA

Mitt nya liv som sambo och mer därtill :)

CSN

Kategori: Allmänt


Skönt att jag för en gång skull lyckades sova bra många timmar :) Samtidigt så vill jag inte sova för länge då jag ska lyckas somna ikväll med.

När jag vaknade hade jag fått ett sms från CSN om beslut för hösten 2013-våren 2014. Jag påbörjar nu mitt tredje år på förskollärarprogrammet och det innebär att jag "bara" har 3 terminer kvar. Under mina två första år har jag tagit fulla studielån, men detta år har jag faktiskt valt att sänka till 75% lån. Jag har gjort detta för att jag ska kunna jobba mer (fribeloppet blir högre). Det innebär att jag åtminstone sänker mina skulder med 20 000kr till nästa sommar. Det är alltid bättre än ingenting , jag har ju fortfarande höga skulder i slutändan, men skulderna är till en god sak :)

Jag tror jag börjar bli bra vuxen nu och jag tänker mycket framåt :) Jag säger inte att det kommer bli lätt att arbeta och studera samtidigt, för det kommer det inte. Men jag har satt upp vissa mål i framtiden och då krävs det en viss "uppoffring" i en kortare period och jag tror att jag fixar detta!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Klart du klarar :) Du är ju asduktigt, No pain no gain vettu :)


    Du är bäst <3

    Svar: ååååh :) tack <3
    ewrica

    2013-07-31 | 14:39:31
  • Stella säger:

    klart du klarar det!:) Du har ju ett nätverk som kan hjälpa dig både i hemmet och i skolan. Skulle också vilja sänka lånet men tror inte jag klarar det.

    2013-08-01 | 08:04:17
    Bloggadress: http://stellaruns.blogg.se

Kommentera inlägget här: